Auris De Kring Aurislogo

Contact


Tiendendreef 5-7

4461 DS Goes

Postbus 2049

4460 MA Goes

(0113) 213 407

dekring@auris.nl

Deel deze pagina


STEL EEN VRAAG

Groep 1/2a

Katinka Schotanus

Leerkracht

 

Dionne Vahlenkamp

Leerkracht
 

Hélène Bart

Onderwijsassistent

 

 

Groep 1/2b

Annemarie van Colmjon

Leerkracht

Dionne Vahlenkamp

Leerkracht

Valerie Clemminck

Onderwijsassistent

Groep 2

Tessa van Meerkerk

Leerkracht

Nienke Smits

Onderwijsassistent
 

Groep 3a

Hannah van der Jagt

Leerkracht

Carla Francke

Onderwijsassistent

Mariëlle Simons

Onderwijsassistent

Groep 3b

Jodie Vogel

Leerkracht

André Goemaat

Onderwijsassistent

Groep 4

Ina Bodbijl

Leerkracht

Lia Dobbelaar

Leerkracht
Pirre van Heesch
Onderwijsassistent

Groep 4/5

Talitha Kaijser

Leerkracht

Margaret Begthel

Leerkracht

Jacqueline de Lange

Ondersijsassistent

Groep 5

Marlies de Heer

Leerkracht

Carla Dronkers

Leerkracht

Karin Diesch

Onderwijsassistent

 

   

Groep 6

Caroline Vollenga

Leerkracht

Marco Eestermans

Leerkracht

 

Groep 7

Brian Verbrugge

Leerkracht

Evelien van Keulen

Leerkracht
 

Groep 8a

Hans Hüber

Leerkracht

Margaret Begthel

Leerkracht
 

Groep 8b

Rowenda Reijnierse

Leerkracht
   

Groep BI

Mariska den Engelsman

Leerkracht

 Mieke Tramper

Onderwijsassistent
 

 

Groep BE

Esther Billault

Leerkracht

Evelien van Keulen

Leerkracht

Jacqueline de Lange

Onderwijsassistent
 

Bouw

Mariëlle Simons

Bouwassistent

Mieke Tramper

Bouwassistent

Karin Diesch

Bouwassistent
  • Taalschool
  • Taalschool

    Taal staat centraal tijdens alle vakken en activiteiten op onze school. De groepsleiding en de logopedisten werken in de groep en individueel met de leerlingen. Wij werken in alle lessen met woordenschat, pragmatiek, zinsbouw, verhaalopbouw, het uiten van gevoelens en uitspraak. Wij gaan hierbij uit van het niveau en de hulpvraag van de leerling.

  • Communicatie
  • Communicatie

    Taal aanleren gaat bij onze leerlingen niet vanzelf. Daarom staat taal centraal in onze lessen en ook tijdens pauzes en informele momenten. Wij verbeteren leerlingen op een indirecte manier. Zo voelen zij zich veilig om positieve leerervaringen op te doen. Leerkrachten passen taalgebruik aan aan het niveau van de leerling. Hierbij gebruiken zij ook ondersteunende gebaren. Wij stimuleren leerlingen ook met elkaar te communiceren. Zo leren zij samen oplossingsgericht te werken.

  • Woordenschat
  • Woordenschat

    Woordenschat is een onderdeel van onze taallessen. Wij gebruiken hiervoor de methodiek 'Met woorden in de weer'. Met deze methodiek kunnen leerlingen de woorden beter onthouden. Leerlingen leren teksten beter begrijpen en kennen meer woorden om iets te vertellen. Dit bevordert hun communicatie met anderen.

  • Structuur
  • Structuur

    Binnen onze school en in de klas zijn duidelijke regels. Wij maken deze regels zo veel mogelijk visueel. Wij bieden structuur en rust. Zo ervaren leerlingen rust en veiligheid. Dit is de basis om te kunnen leren. Voorbeelden van structuur zijn dagritmekaarten, pictogrammen, time-timer, verkeerslicht, werkdobbelstenen en klassenafspraken.

  • Zelfvertrouwen
  • Zelfvertrouwen

    Onze groepsleiding spreekt de leerlingen positief aan. Wij kijken vooral naar wat de leerling goed kan. Wij helpen de leerling zijn vaardigheden te ontwikkelen en een positief zelfbeeld te krijgen. Wij geven complimenten en beloningen. Dit vergroot het zelfvertrouwen van de leerling.